Motorkářská sezóna pomalu, ale jistě končí, skútraři však své stroje schovávat nemusí, ani když začnou padat vločky. Skútr se totiž dá sedlat skoro celoročně, kromě několika zimních měsíců. Skútry u nás neustále nabývají na popularitě, každým rokem jich v ulicích můžeme vidět více a více. Tento trend bude i nadále pokračovat, protože ve srovnání s jinými zeměmi v počtu skútrů stále ještě zaostáváme. Především jižní národy se ve skútrech vyžívají a ulice se jimi přímo hemží. Stačí navštívit například Itálii nebo i vzdálenější Tunisko.
Stále narůstající popularita je způsobena nižšími pořizovacími a provozními náklady než u automobilu, bezpečnější a rychlejší jízdou v porovnání s jízdou na kole, snadným parkováním ve městě a rychlejším průjezdem dopravními zácpami. Ve městě se skútr zkrátka cítí jako ryba ve vodě. Ranní špička nebo každodenní kolony vás v jeho sedle trápit nemusí a i to je jeden z důvodů, proč je skútr tak hojně využíván při cestě do zaměstnání i do škol. Parkování s tak malým strojem oproti autu je velkouvýhodou. Dá se zaparkovat v podstatě kdekoli. Avšak naše města tomu nejsou zatím uzpůsobena a chybí parkovací místa pro skútry. Ty jsou pak zaparkovány všude a to i tam, kde je to nepřípustné. Například na chodnících, i když to není v souladu s předpisy, ale většinou to zůstane bez postihu.
Mnoho obav k pořízení skútru pramení z obav o bezpečnost jízdy na skútru. Pokud racionálně jízdu na skútru porovnáme s jízdním kolem – regulace rychlosti a stylu jízdy je na každém jednotlivci, řidiči již berou skútr jako rovnocenného účastníka narozdíl od cyklistů. Masivnější konstrukce může být v kritických chvílích jen výhodou a narozdíl od kola musí být řidič ze zákona chráněn helmou. Souhrnem – jízdu lze považovat minimálně za bezpečnější než jízdu na kole.